Fira de Novembre · Vilanova i la Geltrú | Consells pràctics
13952
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-13952,do-etfw,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-7.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.3,vc_responsive
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33

Consells pràctics

Pel que fa a l’estand

L’estand de la vostra empresa té una disposició determinada, segons el sòl, el sentit de la circulació dels visitants, la proximitat als accessos principals del recinte o a les zones de servei. Analitzeu cadascun d’aquests factors abans de distribuir l’ocupació del vostre espai d’exposició.

 

En el moment de distribuir l’espai, dissenyar-lo o decorar-lo, tingueu en compte aquests dos aspectes: a) que el visitant o espectador entengui i assimili el que s’exposa i ho identifiqui amb la marca de la vostra empresa; i b) que el personal de la vostra empresa s’hi senti còmode (seran més de 35 hores al peu del canó).

 

Tot i que la Fira tan sols dura tres dies, es recomana que no es treballi amb eventualitat o provisionalitat. El vostre estand és l’aparador de la vostra empresa, a la vista directa de 120.000 visitants, que en trauran les seves conclusions i n’obtindran una determinada imatge de la vostra empresa.

 

És important, que tingueu en compte els elements decoratius més bàsics, com ara plantes o flors (sempre naturals), fotografies…, a l’hora de dissenyar el vostre espai.

 

En cas que opteu per obsequiar els vostres clients amb algun tipus de refrigeri, vigileu que les caixes de beguda i la nevera no estiguin a la vista del públic. De la mateixa manera, els embalatges propis del muntatge s’amagaran en un lloc discret o bé fora de l’estand.

 

Quant a la il·luminació, procureu no crear zones obscures o ombres que desllueixin l’interior de l’estand. Pel que fa a la neteja, no cal dir el que és de sentit comú.

 

A diferència dels aparadors convencionals, l’estand cal que sigui sempre accessible als visitants perquè hi puguin entrar sempre que els cridi l’atenció un determinat producte. Cal, doncs, evitar barreres o  taulells. També cal que l’estand sigui acollidor i convidi a entrar-hi.

 

No es poden instal·lar aparells d’àudioque puguin molestar els altres expositors i, sobretot, els visitants. Recordeu que el soroll ambiental és el pitjor aliat de la conversa comercial.

Pel que fa al personal de l’estand

L’aspecte físic i la vestimenta del personal que atengui el vostre estand ha d’anar en consonància amb la imatge que vulgueu oferir de la vostra empresa. És important la higiene, tant del cos com del vestuari.

 

Fareu bé d’establir torns de descans per al personal i evitar que algú hagi de menjar o beure dins l’estand. A part de la incomoditat que suposa, dóna una imatge pèssima.

 

Les persones que atenguin l’estand tindran cura de no interferir la visual des de l’exterior. Quan es posen enmig de l’accés de l’estand dificulten la receptivitat. Caldrà posar-se en un lloc estratègic però no al mig.

 

L’actitud de la persona que vetlli l’estand serà sempre activa, mai de descans o de despreocupació envers el visitant. En aquest sentit, no permeteu que el vostre personal s’estigui assegut, llegeixi el diari, parli per telèfon sense necessitat, mengi, begui o fumi de manera ostensible.

 

Les persones que atenguin l’estand tindran la suficient informació i capacitat per atendre les demandes dels clients o visitants (informació del producte, de la marca, de l’empresa…). En cas contrari, és segur que el possible demandant se’n vagi a la competència.

 

Una persona a peu d’estand que dóna prospectes o material publicitari de manera indiscriminada no afavoreix en res les possibilitats comercials. Més aviat, suposa una despesa i contribueix a embrutar (amb els papers que després es llencen) el recinte firal. Recordeu que els vostres clients no són precisament els que passen per davant del vostre estand. Feu una petita selecció dels vostres receptors. Més val atendre un únic client potencial que cridar l’atenció de cent visitants que no seran mai clients.