Fira de Novembre · Vilanova i la Geltrú | Presentació
16103
page,page-id-16103,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,do-etfw,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-7.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.3,vc_responsive
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33

Presentació

logo_salo_carnaval

Què és el Saló del Carnaval?

Un dels principals esdeveniments pel qual és coneguda Vilanova i la Geltrú és el seu calendari festiu, i dins d’aquest, ressalta el seu Carnaval, festivitat que, prohibida durant el règim franquista, la ciutat va reprendre a partir de la dècada dels cinquanta. Aquesta circumstància va fer que durant molts anys la ciutat fos reconeguda arreu de l’Estat per aquesta celebració de caràcter universal.

 

La Fira de Novembre, que té lloc tres mesos abans del Carnaval, esdevé el marc ideal per presentar aquesta festa així com donar-la a conèixer. La proposta del Saló es basa a introduir dins les jornades de la Fira un aparador, obert a tot el país, en el qual un se senti motivat a presentar la seva festa (el Carnaval local) així com donar-la a conèixer als mitjans d’àmbit general, que l’organització de la Fira de Novembre convocarà i posarà a disposició de les diverses comissions i professionals anualment convidats.

Per dur a terme aquesta proposta, la Fira consta de dos blocs diferenciats, però, vinculats. Un bloc de caràcter cívic cultural amb jornades d’estudi, divulgació i coneixement de ciutats on se celebra el carnaval, i un segon bloc de caràcter comercial, el Saló Comercial del Carnaval i la Festa.

 

La Fira de Novembre, a través del Saló comercial del carnaval, obre un espai professional per a tota la indústria i l’artesania (manipulats de paper i plàstic, bijuteria i passamaneria, gastronomia, contractació de viatges i d’espectacles, etc.), que gira al voltant de la celebració del Carnaval i també d’altres manifestacions festives anuals. La mateixa oferta, de divulgar i donar a conèixer els participants als mitjans d’àmbit generalistes i també especialitzats, que es fa al primer bloc, cívic cultural, s’ofereix a sectors comercials que hi participen.

colabora-faclogo-foment